© 2019 Lina

Brand Identity vs Social Media

Brand Identity is oa de belofte die een merk doet naar de consument toe. Is de kwaliteit gegarandeerd? Biedt het beleving? Of geeft het enkel een aangenaam gevoel?

 

De laatste jaren hebben brand identity en online marketing steeds meer overlap gekregen. Social media merged steeds meer met brand identity. Wat vroeger enkel een visitekaartje was en toen een website is nu steeds meer je social media. Je social media is een marketing onderdeel. 

Samen gaan we een traject aan waarbij ik uitleg wat brand identity inhoudt & hoe het zich verhoudt met social media.

De eerste stap is je brand identity (her)definiëren. Is het intern ook duidelijk wat het merk/bedrijf uniek maakt & onderscheid van rest. Staan alle neuzen dezelfde kant op? Om vervolgens te gaan kijken hoe je social media kunt implementeren als onderdeel van je eigen marketing.  

Een strategie maakt mogelijk dat de focus op de juiste dingen zal komen te liggen. social media zonder strategie is niet meer dan los zand.

Het is goed om stil te staan bij verschillende vragen als:

Wat wil je als bedrijf bereiken met je social media? Naamsbekendheid? Sales of een community opbouwen? 

Door een strategie met een heldere identiteit, wordt het onderdeel van het bedrijf en de werkflow. Waardoor je efficient & doeltreffend kunt gaan werken, met resultaat. 

Het consequent doorvoeren van je brand identity is van cruciaal belang voor het steady neerzetten van je identiteit op social media en het behalen van je doelen. Uiteindelijk ligt er een contentplan waarmee je social media staat als een huis.

 
  • Instagram Social Icon

info@identidad.nl |  00316.50220642