© 2019 Lina

Search
  • Lina Prinsen

What's your story?

Updated: Aug 22, 2019

In de wereld van de reclame en de marketing wordt het steeds vaker gezegd. Content marketing komt in een nieuwe fase. Het tijdperk van Vindbaarheid en Deelbaarheid komt tot een eind. Zoals we inmiddels weten kan social media een enorme aanvulling zijn voor je bedrijf. Echter vandaag de dag wordt je geconfronteerd met een content vloedgolf waar geen einde aan lijkt te komen.



Merken worden steeds vaker opgebouwd na aanleiding van hun merkverhaal. De nieuwste generatie merken – van Tony’s Chocolonely en Rituals tot Vegetarische Slager – is niet gebouwd op reclame, maar op een verhaal. Op content.


In de praktijk zie je dat "veel contentmarketeers zich vooral bezig blijven houden met de content die bedoeld is om gevonden te worden. Om daarna gedeeld te worden. Vindbaarheid en Deelbaarheid. Die focus heeft geleid tot de inmiddels legendarische contentberg" aldus de adformatie.


Minder delen, maar wat gedeeld wordt is is een aanvulling op de brandidentity. Dat is het streven. Niet meer de bulk, maar unieke content.

Contentmarketing wordt de toekomst van marketing.


Uit onderzoeken blijkt ook dat bedrijven die daar bedreven in zijn meer bezoekers naar hun kanalen trekken en een hogere merkvoorkeur genieten dan andere bedrijven.


Klanten worden kritischer en kiezen vaker voor merken en bedrijven op basis van emotie en waarden die aansluiten bij die van henzelf. Contentmarketing vraagt om een lange adem. Je bouwt langzaam een eigen bereik op en werkt hiermee aan je merkboodschap.


Contentmarketing kan alleen succesvol zijn als de doelgroep voorop wordt gesteld. Een duidelijke doelgroepafbakening en inzicht in de interesses en gedragingen van die groep zijn dus essentieel. Alleen dan kun je echt relevantie bieden en impact creëren


Authenticiteit en transparantie zijn succesfactoren voor branded content en brand publishing. De klant van vandaag is kritischer dan ooit en prikt overal doorheen. Reclame wordt herkend en is niet altijd gewenst. Authentieke content wel.


Hoe bepaal jij wat je wel niet post op social media?


Bron: www.adformatie.nl

10 views